zaterdag, april 22, 2006

 
 
 
  Posted by Picasa

Comments:
Ad was samen met Cor Terreinverkenner en Troepenaanvoerder tijdens de bedevaarten in Zuid Limburg
 
Hoogtepunt van het jaar
 
Hier spreekt Ad de groep toe. Als ie wat zei, luisterde iedereen.
 
Tijdens de bedevaarten was het aantal Revianen goed vertegenwoordigd. Een maal stond een en ander zelfs in het teken van Gerard Reve, in Weert. De twee onderstaande gedichten kunnen we gerust tot Ad's favorieten rekenen.

Apologie

Toen ik rooms-katholiek werd,
werd mijn haar, dat grijs begon te worden,
opeens weer donkerblond.
Mijn bloeddruk daalde,
terwijl mijn jaarinkomen van die dag af fors bleef stijgen.
Er blijven wel bezwaren,
maar bij zoveel genade moet ik wel erkennen:
de Kerk van Rome is de Ware Kerk.

Gerard Reve

Roeping

(voor de Zusters van Liefde, te W.)

Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed
verschoont, en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet savonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.

Gerard Reve
 
Karel said....
de mooiste bedevaart in ruim 2000 jaar!
treurig om te horen maar altijd in de herinnering!
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?