dinsdag, april 25, 2006

 
  Posted by Picasa

Comments:
Ad Roling. Door ons als mede-scholieren van de lagere school al snel 'Adje patatje' genoemd. Het maakte hem niet uit, Ad glimlachte vriendelijk terug. Met Ad viel niet te sollen, maar dat wilden we ook helemaal niet. Hij was immers veel te lief. Ondanks zijn plekje in de luwte bleef hij betrokken bij alles en iedereen. Ad wist alles en maakte zijn lessen perfect. Dat leverde hem als snel de titel 'professor' op. Hij was een bijzonder mens, die door zijn hoog intelligentieniveau naar ons idee moeite had mee te draaien met de dingen van alledag. Jammer dat hij geen middenweg heeft kunnen vinden en deze zoektocht zo moet eindigen.
Blij waren we juist met zijn opmerking tijdens de reünie van precies vijf jaar geleden, dat hij gelukkig was met zijn keuze voor de IT-branche. Als netwerkbeheerder functioneerde hij naar volle tevredenheid. Deze snelle, zakelijke en technische wereld had hem aardser en toegankelijker gemaakt, zo liet hij weten. Kennelijk toch een stap te ver en miste hij de wetenschappelijke diepgang, die we hem in onze jeugd hadden toegedicht.We kunnen het hem niet meer vragen. Rest ons slechts de herinnering als een lieverd en geïnteresseerd mens. De foto's zijn genomen op 21 april 2001 in de parochiezaal in Driehuis. Juf Leyfeldt zit heel relaxed bij Ad op schoot. Hoe kan het ook anders.Ad was haar lieveling. Een leerling waaraan ze niets hoefde te doen: intelligent en rustig. De foto's zijn voor ons stille getuigen van een warme schooltijd, waarin Ad een onvergetelijke schakel vormt. Zo ook op het Ichtuscollege, die wij gezamenlijk zes jaar hebben bezocht. We hopen, dat hij nu rust heeft en hij ons vanuit het heelal kan blijven volgen.

Het reünie-comité en recente aanhangers van de 'Club van 13'.
Madelinde, Nel, Marjon en Inge
 
Beste Ad,

Ik herinner me je alleen van de engelmundus-school waar we samen in de 6e klas zaten (1969), daarna zijn we elkaar uit het oog verloren omdat ik naar het buitenland vertrok voor mijn werk.Van Nel hoorde ik vanavond het trieste nieuws.Ik hoop dat je heel snel naar het licht zult gaan en daar je rust zult vinden bij hen die je lief zijn en reeds vooraf zijn gegaan.CU daar Ad..
 
Op de middelbare school zat ik tijdens de wiskundelessen naast Ad. En wat was hij slim! Ik weet niet of ik zonder Ad mijn examen zou hebben gehaald, want hij heeft me meer en beter uitgelegd dan de leraar zelf. Ik hoop dat hij rust vindt en ik wens zijn familie en vrienden veel kracht toe
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?